FilmArası Dergisi

Wes Anderson’ın Sevdiği 30 Film

Wes Anderson, bugün çalışan en kendine özgü auteur yönetmenlerinden biridir, bu yüzden en sevdiği filmlerin Amerikan klasiğinden Japon anime ve gerçeküstücü şaheserlere kadar olan filmleri yönetmesi şaşırtıcı değildir. Anderson, yıllar boyunca en sevdiği filmler ve vizyoner projelerine ilham veren filmler hakkında konuştu. Akira Kurosawa ve Hayao Miyazaki’nin en son yayınlanan Köpekler Adası’ nda ki etkisi de dahil.

Anderson şu anda 2020 yılında Fox Searchlight Pictures’dan sinemalarda açılacak olan “The French Dispatch” adlı 10. uzun metraj filmi üzerinde çalışıyor. Anderson’ın kariyeri devam ettikçe IndieWire, Anderson’ın yıllar boyunca çeşitli röportajlarda seçtiği 30 filme bakıyor. Aşağıda, Wes Anderson’ın alfabetik sıraya göre listelenen en sevdiği filmler topluluğu yer alıyor.

The 400 Blows – François Truffaut (1959)

The Apartment – Billy Wilder (1960)

Au Hassard Baltazar – Robert Bresson (1966)

Classe Tous Risques – Claude Sautet (1960)

A Clockwork Orange – Stanley Kubrick (1971)

Drunken Angel – Akira Kurosawa (1948)

The Earrings of Madame de… – Max Ophüls (1953)

The Exterminating Angel – Luis Bunuel (1962)

The Friends of Eddie Coyle – Peter Yates (1973)

From the Life of the Marionettes – Ingmar Bergman (1980)

Hannah and Her Sisters – Woody Allen (1986)

L’enfance nue – Maurice Pialat (1968)

Mishima: A Life in Four Chapters – Paul Schrader (1985)

Missing – Costa Gavras (1982)

Moonstruck – Norman Jewison (1987)

My Neighbor Totoro – Hayao Miyazaki (1988)

Neon Genesis Evangelion – Hideaki Anno, Kazuya Tsurumaki (1995)

New York Stories – Woody Allen (1989)

Next Stop, Greenwich Village – Paul Mazursky (1976)

The Plot Against Harry – Michael Roemer (1989)


Rosemary’s Baby- Roman Polanski (1968)

The Spy Who Came in from the Cold – Martin Ritt (1965)

Stray Dog – Akira Kurosawa (1949)

Sweet Smell of Success – Alexander Mackendrick (1957)

The Taking of Power by Louis XIV – Roberto Rosselini (1966)

Terror’s Advocate – Barbet Schroeder (2007)

Toni – Jean Renoir (1932)

Trouble in Paradise – Ernst Lubitsch (1932)

Vengeance Is Mine – Shoei Imamura (1979)

Who’s Afraid of Virginia Woolf? – Mike Nichols (1966)

(İndieWire)

Rabia Bulut

Rabia Bulut

1994 İstanbul doğumlu. Lisans eğitimini felsefe alanında tamamladı. Lisansta aldığı sinema ve felsefe dersi kalemini sinema yazarlığına çevirmesine vesile oldu. Film Arası ile yolları kesişti. Haberler ve röportajlar yapmakta, sinema yazıları yazmaktadır.

Yorum Yap

Temmuz 2017