FilmArası Dergisi

‘Uluslararası Sanatçı Filmleri’ İstanbul Modern’de

İstanbul Modern, dünyanın dört bir yanından sanatçıların video, animasyon ve kısa filmlerini İstanbul’a taşıyan Artists’ Film International 2016 (Uluslararası Sanatçı Filmleri) programına bir sergiyle yer veriyor. Bu yıl “teknoloji” konusuna odaklanan sergi 6       Ekim 2016 tarihine kadar gezilebilir.

Farklı coğrafyalardan 13 sanatçının “teknoloji” konulu video, animasyon ve kısa filmlerinin yer aldığı Artists’ Film International programı İstanbul Modern Kısa Süreli Sergiler Alanı’nda görülebilir. İstanbul Modern Küratörü Çelenk Bafra’nın hazırladığı sergi, farklı teknolojilerin psikolojik ve sosyolojik etkilerinin yanı sıra yeni teknolojilerin sosyo-politik kodlarını ve sanatsal üretim süreçlerini dönüştürmesini ele alıyor. 6 Ekim’e kadar sürecek sergi kapsamında video sanatı ve sanatçı filmleri hakkında söyleşi, atölye ve sunumlar da planlanıyor.

13 Sanat Kurumunun Ortaklığı

2008 yılında Londra’nın köklü sanat kurumu Whitechapel Gallery’nin girişimiyle başlayan Artists’ Film International dünyanın farklı köşelerinden 13 sanat kurumunun ortaklığıyla devam ediyor. Geçmiş yıllarda programa Ali Kazma, İnci Eviner, Ergin Çavuşoğlu, Sefer Memişoğlu, Bengü Karaduman, Burak Delier ve Vahap Avşar’ın videolarıyla katılan İstanbul Modern, 2016 yılında tema olarak “teknoloji”nin belirlendiği bu uluslararası programa Zeyno Pekünlü’yü davet etti

2016’nın Konuğu Zeyno Pekünlü

Artists’ Film International’a bu yıl Türkiye’den Zeyno Pekünlü katılıyor. Pekünlü’nün geçen yıl yaptığı “Ürkütmeden Bir Kadına Nasıl Dokunursunuz?” adlı kolaj videosu yıl boyunca sadece İstanbul Modern’de değil, programın uluslararası ortaklarında da gösteriliyor.

Zeyno Pekünlü Kimdir?

1980 yılında İzmir’de doğan Zeyno Pekünlü, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim bölümünden mezun olduktan sonra aynı üniversitede yüksek lisans ve sanatta yeterlik programını bitirdi. İkinci yüksek lisansını Barselona Üniversitesi “Sanatsal Üretim ve Araştırma” programında tamamladı. Sanatçı, çalışmalarında buluntu görüntü ve metinlerde yer alan bilgilerin üretim ve dağıtım süreçlerini, montaj ve yeniden düzenleme yöntemleriyle parçalarına ayırır. Basılı ve dijital mecralardan edindiği bilgiyi, bağlam ve işlevinden koparırken aynı zamanda bilginin nihai biçimde metalaştırılmasının günümüz telif hakları çağında dahi imkânsız olduğuna işaret eder.

Ürkütmeden Bir Kadına Nasıl Dokunursunuz?

2015 Video, 19’10’’

Pekünlü’nün YouTube’dan topladığı “How to..?” kliplerinden oluşturduğu kolaj video “Ürkütmeden bir kadına nasıl dokunursunuz?”, gündelik bilginin üretim ve dolaşımına odaklanırken, süreç içinde metalaşan bilginin neye göre değer kazandığını sorgular. Bireyin gündelik davranış biçimlerinin şekillenmesi ve deneyim paylaşımında internetin rolüne dikkat çeker. Videoda her hangi bir eğitimi olmayan hayat koçları, şaibeli uzmanlar ve “kadın tavlama sanatçıları”, bu “sanatın” detaylarını anlatırken aynı zamanda eril söyleme ait yeni ve popüler mecraların da temsili niteliğindedirler. Çalışma, gündelik hayat bilgisinin üretim ve dağıtımının erkek sohbetlerinin mahrem ortamından dijital-kamusal alana taşınmasına da tanıklık eder. Hakiki bilginin ne olduğu ve bilginin yeniden üretim süreçleri hakkındaki sorulardan yola çıkan bu çalışma; bilginin sahiplenilmesi ya da tek bir bağlamda paylaşılmasının imkânsızlığını vurgular. Pekünlü, her saniye yenilenen bilgiyi, işlevlerine göre absürt bir sınıflandırmayla topladığı arşiv denemeleri olarak sunar.

Film Arası Dergisi

Temmuz 2010’da yayın hayatına ‘merhaba’ diyen Film Arası Sinema Dergisi, beşinci yılına doğru, yoluna daha emin adımlarla devam ediyor. Kapak dosyaları ve röportajlarıyla her ay sinema gündemine damgasını vuran Film Arası, artan okuyucu kitlesi ile sinema heyecanının paylaşıldığı büyük bir aileye dönüştü.

Yorum Yap

Temmuz 2017