FilmArası Dergisi

Genç Sinemacılar Ustaları Dinledi

DenizBank’ın, kültür ve sanatı toplumun geniş kesimleri ile buluşturma misyonu doğrultusunda TÜRSAK Vakfı işbirliğinde hayata geçirdiği 2. DenizBank İlk Senaryo İlk Film Yarışması kapsamında düzenlediği “Senaristlik ve Senaryo Doktorluğu” paneli 26 Ekim 2017, Perşembe günü bankanın ev sahipliğinde gerçekleştirildi.

Yönetmen Ümit Ünal’ın moderatörlüğünü üstlendiği panelde, Amerikalı yönetmen, senarist David Bourla, Çin Halk Cumhuriyeti’nden yönetmen senarist Qingxiu Yan ve Dean Yu’nun yanı sıra Türk dramaturg Yeşim Gökçe senaristlik ve senaryo doktorluğu konularında görüş ve tecrübelerini genç senaristler ile paylaştılar.

Türkiye’nin kültür sanat yaşamına ve birikimine katkı sunmak hedefiyle, kurulduğu ilk günden bu yana ‘Sanata Evet’ diyen DenizBank’ın Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK) ile birlikte hayata geçirdiği 2. DenizBank İlk Senaryo İlk Film Yarışması kapsamında önemli bir panel yapıldı.

15 Kasım’da düzenlenecek ve En İyi İlk Film’in ödüllendirileceği tören öncesinde alanında uzman isimlerin katılımlarıyla panel düzenlendi. Yönetmen, senarist Ümit Ünal moderatörlüğünde gerçekleşen panelde, Amerikalı senaryo doktoru, yönetmen ve senarist David Bourla, Çin Halk Cumhuriyet’inden yönetmen ve senarist Qingxiu Yan ve Dean Yu ile dramaturg Yeşim Gökçe konuşmacı olarak yer aldılar. Panelistler senaristlik ve senaryo doktorluğu kapsamındaki birikim ve görüşlerini genç senaristler ile paylaşırken, onların konuya ilişkin sorularını da cevaplandırdılar.

ORTAK DEĞERLER İYİ BİR SENARYO İÇİN AVANTAJ

Panelde konuşan Qingxiu Yan senaryonun geniş anlamda iyi bir bina çıkmadan önce temel atma anlamı taşıdığını, kültürler farklı olsa da iyi bir değere ve hayatın içinden, duygulara dokunan bir senaryonun mutlaka insanlarda iz bıraktığını söyledi. Nostradamus, Larceny gibi filmlerin senaristi David Bourla ise başarının anahtarının filmin yazım, çekim ve düzenleme aşamalarında üç kez çekildiğini anlamaktan geçtiğini, bu aşamaların birisinin zayıf olması durumunda filmin istenen etkiyi yaratmayacağını ifade etti.

Filmin bir proje, senaryonun ise yazıya dökülen planlama süreci olduğunu belirten Dean Yu ise, senaryonun tüm süreçteki en kritik nokta olduğunu vurguladı. Dramaturg Yeşim Gökçe yılda 250’ye yakın senaryo okuduğunu, bir senaryonun başarılı olmasında teknik temel öğelerin varlığının yanı sıra başka ek duygulara da ihtiyaç duyduğunun altını çizdi.

EN İYİ İLK FİLM ÖDÜLÜ 15 KASIMDA SAHİBİNİ BULUYOR

DenizBank’ın TÜRSAK Vakfı ile birlikte hayata geçirdiği proje, ‘İlk Senaryo Yarışması’nın ardından, ‘İlk Film Yarışması’ ile devam ediyor. Ağustos 2016 – Ağustos 2017 tarihleri arasında yapımı tamamlanmış ve herhangi bir festivalde En İyi Film Ödülü almamış filmlerin yönetmenlerine açık olan yarışma bu sene ilk kez düzenlenirken, genç yönetmenleri gelecekte yeni üretimler yapmaları yönünde teşvik etmeyi ve yeni yönetmenlere dikkat çekmeyi amaçlıyor. Bu kapsamda Cemal Okan, Janet Barış, Uğur Vardan ve Ümit Ünal’dan oluşan ana jüri toplantısının ardından finalistler belli oldu.

Özgür Sevimli’nin ‘Murtaza’, Emre Erdoğdu’nun ‘Kar’ ve Ceylan Özgün Özçelik’in ‘Kaygı’ filmleri yarışma kapsamında finale kalan eserler oldu. En İyi İlk Film ödülü 15 Kasım 2017 tarihinde düzenlenecek törende sahibini bulacak. Yarışmanın En İyi İlk Film ayağını kazanan eser  25.000 TL tutarındaki özel DenizBank ödülüne hak kazanacak.

Film Arası Dergisi

Temmuz 2010’da yayın hayatına ‘merhaba’ diyen Film Arası Sinema Dergisi, beşinci yılına doğru, yoluna daha emin adımlarla devam ediyor. Kapak dosyaları ve röportajlarıyla her ay sinema gündemine damgasını vuran Film Arası, artan okuyucu kitlesi ile sinema heyecanının paylaşıldığı büyük bir aileye dönüştü.

Yorum Yap

Temmuz 2017