FilmArası Dergisi

“Joker” Ekim’de Vizyona Giriyor!

Heyecanla beklenen Joker Venedik Film Festivali‘nde En İyi Film dalında aldığı Altın Aslan’la vizyona giriyor. Her yeni Joker karakteriyle süren tartışmalara bu sefer yenileri eklenecek.

Kalabalık içinde bile her an yalnız Arthur Fleck bağ kurma arayışındadır. Yine de, Gotham şehrinin isli sokaklarında yürürken; bölünme ve hoşnutsuzluğun düşmanca bir yer hâline getirdiği şehrin, üzeri grafitilerle dolu toplu taşıtlarına binerken, Arthur yüzünde iki maskeyle dolaşır. Bunlardan birincisi gündüz işi için yüzüne çizdiği palyaço suratıdır. Diğeri ise asla silip çıkaramayacağı bir maskedir: Bu, çevresindeki dünyanın bir parçası gibi hissetmek için ortaya koyduğu boş çabayı yansıtan bir maskedir; hayatı tekrar tekrar yerle bir edilmiş, yanlış anlaşılmış bir adamı gizleme çabasıdır. Babasız büyüyen Arthur’ın annesi kırılgan bir kadındır ve belki de Arthur’ın en iyi arkadaşıdır. Annesi onu “Mutlu/Happy” takma adıyla çağırır; bu lakap Arthur’ın yüzüne içindeki yürek acısını gizleyen bir gülümseme yayar. Fakat, sokakta ergenlerin zorbalığına, metroda takım elbiselilerin sataşmalarına ya da işteki diğer palyaçoların şakalarına maruz kaldığında, topluma aykırı bu adam çevresindeki herkesle gitgide daha da uyumsuz hâle gelir.

Todd Phillips’in ortak yazarı, yapımcısı ve yönetmeni olduğu “Joker”de, yapımcılar, DC evreninin bu ünlü kötü adamının özgün vizyonunu, karakterin daha geleneksel mitolojisinin başlangıç hikayesiyle aşılayarak ama belirgin bir şekilde kendine özgü bir şekilde sunuyorlar. 

Phillips’in — parçalanmış Gotham şehrinde yolunu bulmaya çabalayan bir adam şeklindeki—Arthur Fleck yorumunu Joaquin Phoenix akıllarda yer edecek şekilde portreliyor: Üzerine herhangi bir sahne ışığının çevrilmesi özlemi içindeki Arthur, stand-up komedide şansını dener ama espriler her zaman onun hakkında gibidir. Duyarsızlık, zalimlik ve nihayetinde ihanet üçgeninde bir varoluş döngüsüne sıkışıp kalan Arthur’ın üst üste kötü kararlar vermesi bu kasvetli ve alegorik karakterin analizinde, tırmanan olayların zincirleme tepkimesini başlatır.

Üç kez Oscar adayı olan Phoenix (“The Master”, “Walk the Line”, “Gladiator”) filmin başrolünü Oscar ödüllü Robert De Niro (“Raging Bull”, “The Godfather: Part II”) ile paylaşıyor. Filmde, ayrıca, Zazie Beetz (TV yapımı “Atlanta”, “Deadpool 2”), Frances Conroy (TV dizisi “American Horror Story”, Hulu yapımı “Castle Rock”), Brett Cullen (“42”, Netflix yapımı “Narcos”), Glenn Fleshler (TV yapımı “Billions”, “Barry”), Bill Camp (“Red Sparrow”, “Molly’s Game”), Shea Whigham (“First Man”, “Kong: Skull Island”), Marc Maron (TV dizisi “Maron”, “GLOW”), Douglas Hodge (“Red Sparrow”, TV dizisi “Penny Dreadful”), Josh Pais yakında gösterilecek “Motherless Brooklyn”, “Going in Style”) ve Leigh Gill (HBO yapımı “Game of Thrones”) rol alıyorlar.

Oscar adayı Phillips (“Borat”, “The Hangover” üçlemesi) filmi yönetmekle kalmadı, senaryoyu da Oscar adayı yazar Scott Silver’la (“The Fighter”) birlikte kaleme aldı. DC karakterlerine dayanan filmin yapımcılığını Emma Tillinger Koskoff’la (“The Wolf of Wall Street”) birlikte Phillips ve Oscar adayı Bradley Cooper (“A Star Is Born”, “American Sniper”) ortak markaları Joint Effort aracılığıyla üstlendiler. Michael E. Uslan, Walter Hamada, Aaron L. Gilbert, Joseph Garner, Richard Baratta ve Bruce Berman da “Joker”in yönetici yapımcılığını gerçekleştirdiler.

Avatar

Film Arası Dergisi

Temmuz 2010’da yayın hayatına ‘merhaba’ diyen Film Arası Sinema Dergisi, beşinci yılına doğru, yoluna daha emin adımlarla devam ediyor. Kapak dosyaları ve röportajlarıyla her ay sinema gündemine damgasını vuran Film Arası, artan okuyucu kitlesi ile sinema heyecanının paylaşıldığı büyük bir aileye dönüştü.

Yorum Yap

Temmuz 2017